Jäsentiedote 7/23

29.8.2023

Jäsentiedote 7/2023

Aurinkoista syksyä jytyläiset!

Olette varmasti seuranneet maamme hallituksen keskustelu ja päätöksentekoa uudesta hallitusohjelmasta. Mitä vaikutuksia hallituksen linjauksilla on tavallisten palkansaajien elämään? Hallituksen tavoitteena on saada 100 000 suomalaista töihin. Näin julkinen talous vahvistuisi 2 mrd. €. Vuorotteluvapaan poisto, määräaikaisen työsopimuksen tekeminen vuodeksi, ilman erillistä perustetta ja ensimmäinen sairauspoissaolopäivä olisi omavastuu päivä. Tässä muutamia hallituksen linjauksia. Ammattiyhdistykset myös Jyty ovat kritisoinut näitä linjauksia. Nämä ovat isoja heikennyksiä työntekijän elämään.

Yhdistyksemme tilaa jälleen taskukalenterin ensi vuodelle. Voitte tilata kalenterin kotisivujen kautta Tästä.  Kalenterit pyritään jakamaan työpaikoille tai syyskokouksessa (paikka ja aika vielä auki, kuitenkin Lpr), jos ehtivät painosta.

Teemme hotellimatkan Tallinnaan 9.-10.12.2023 joulumarkkinoille. Matkaohjelma alla, tarkempi aikataulu selviää myöhemmin. Matkalle tarvitset voimassa olevan passin tai henkilökortin.

la 9.12 Bussikuljetus Imatra-Joutseno-Lpr-Taavetti-HKI m/s Finlandia Länsisatama T2 klo 8.00

Meriaamiainen klo 8.30 kattauksessa, hinta 18 € varaus etukäteen, ilmoittautumisen yhteydessä

Klo 11.15 saapuminen Tallinnaan, bussi mukana

Klo 15 kv käytännön mukaan hotelliin kirjautuminen Original Sokos hotel Viru, varattu 20 x 2 hengen huonetta

Tallinnassa vapaata ohjelmaa

su 10.12 aamiainen hotellissa, huoneiden luovutus klo 12 mennessä

klo 15 matkustajien oltava laivassa, portit sulkeutuvat

klo 15.30 Viking XPRS lähtee Tallinnasta

n. klo 18.30-18.40 bussi lähtee kotia kohti samaa reittiä kuin tulomatkalla

Yhdistys avustaa jokaista matkalle lähtevää jäsentä 100 €. Matkan hinta määräytyy lähtijöiden mukaan. Jäsenen omavastuu matkasta on n. 100-130 € + aamiainen. Yhdistys laskuttaa matkan n. kk ennen matkan ajankohtaa ja tiedottaa tarkemmasta aikataulusta. Ilmoittautuminen on sitova. Jos paikkoja jää vapaaksi, ei jäsenelle voi tehdä alustavan varauksen. Ilmoittautuminen aukeaa kotisivuilla 31.8. klo 18.00 Tästä ja on auki 29.10 saakka. Matkan järjestäjä on Matkapojat.

Lisäksi suunnitteilla kynttilän tekokurssi.

Jäsenkorttia näyttämällä saatte alennuksia yhteistyökumppaneilta.

Mukavaa syksyn jatkoa teille kaikille! Olkaa tarvittaessa yhteydessä niin pääluottamusmiehiin kuin meihin muihin toimijoihinkin :).

t. pj. Seija

seija.hovi73@gmail.com

Sillä sinun työsi on tärkeä